Deser dietetyczny z truskawkami i kokosem

Kto powiedział, że stosując dietę musisz rezygnować z przyjemności, szczególnie kiedy sezon na truskawki w pełni?

Hrabina wierzy w diety nisko-węglowodanowe i około paleo, dlatego od dzisiaj na łamach Spółdzielni będzie się pojawiać więcej przepisów dla tych, którzy potrzebują inspiracji w przepisach bez mąki i cukru (już kilka takowych było). Jednak Hrabina, choć trudno w to uwierzyć, jest też człowiekiem i czasem zgrzeszy z glutenem lub ziemniaczkiem i o tym także napisze. Wpisów „dietetycznych” szukajcie pod tagami „niskowęglowodanowe”, „atkins” i „paleo” lub poprzez kategorię „Spółdzielnia Dietetyczna”.

A teraz do dzieła!

mini cheesecake 01

To jeden z tych deserów, które doskonale zaspokajają potrzebę zjedzenia „czegoś słodkiego”, jednocześnie nie będąc słodyczami – idealnie, prawda? Ponadto wystarczy niewielka porcja, bo dzięki zawartości tłustego sera i równie tłustego mleka kokosowego ten zimny „serniczek” jest bardzo sycący.

Dieta paleo zezwala na jedzenie trzech porcji owoców dziennie, jednak pamiętaj: owoce zawierają fruktozę, która mimo wszystko jest cukrem! Jeżeli zależy Ci na utracie wagi, skup się raczej na warzywach i ograniczaj owoce, ale też nie umartwiaj się i kiedy masz ochotę na słodycz, wybieraj te z niskim indeksem glikemicznym. Zarówno dieta paleo, Atkins jak i inne diety niskowęglowodanowe preferują różne jagody i owoce drobnopestkowe. Dlatego najbezpieczniej jest jeść umiarkowane ilości truskawek, malin, jeżyn, jagód itp.

W tym deserze zaproponowałam użycie „bitej śmietany” z mleka kokosowego. Alternatywą jest użycie tłustej śmietanki tortowej (30 lub 36%).

Deser odpowiedni jest dla diety paleo (pod warunkiem, że dopuszczasz jedzenie tłustego nabiału) oraz od drugiej fazy diety Atkinsa i dla większości diet niskowęglowodanowych.

Zawartość węglowodanów: ok. 7g netto na porcję

mini cheesecake 04

Składniki (na cztery porcje):

  • mała puszka schłodzonego mleka kokosowego (uważaj, żeby nie kupić w wersji light!)
  • 250g sera twarogowego, sernikowego (ja preferuję ser z Wielunia, który nazywa się proroczo „Mój Ulubiony” – polecam, gdyż jest świetnie zmielony, kremowy i ma bardzo korzystny stosunek tłuszczu do węglowodanów)
  • łyżka lub dwie ksylitolu lub stewii
  • po cztery średnie truskawki na porcję
  • łyżka wiórków kokosowych

mini cheesecake 03Przygotowanie:

Do jednej miski przełóż twaróg, dosyp do niego ksylitolu i ubij ręcznym mikserem aż będzie puszysty. Do drugiej miski wlej mleko kokosowe i ubijaj mikserem jak śmietanę aż będzie sztywne. Delikatnie połącz ubitą, kokosową „śmietanę” z twarogiem i dokładnie wymieszaj.

Umyj truskawki, pozbaw szypułek. Pokrój w ćwiartki i wrzuć po cztery na dno każdej szklaneczki lub miseczki, w której będziesz podawać deser. Rozłóż masę twarogowo-kokosową po równo między porcje.

Wiórki kokosowe upraż lekko na suchej patelni – uważaj, bo bardzo szybko się przypalają, więc zdejmij je z ognia jak tylko będą lekko złociste. Posyp wiórkami desery i wstaw na min. godzinę do lodówki.mini cheesecake 02

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *