Chłodnik z awokado

Awokado to najcenniejszy skarb każdego, kto stosuje paleo, Atkinsa lub inne niskowęglowodanowe diety. Ze względu na wysoką zawartość tłuszczów nienasyconych i niską zawartość cukrów, smaczliwka jest doskonałym zamiennikiem tłuszczów roślinnych i powinna znaleźć się w diecie każdego paleo-wegetarianina (tak, tak, są tacy!).avo cold soup 06

Osobiście najbardziej smakuje mi odmiana Hass: ma ciemną (wręcz fioletową), grubą skórkę i bardzo aromatyczny miąższ. Tutaj muszę zachęcić do szukania alternatywnych źródeł pozyskiwania awokado. Od jakiegoś czasu zamawiam produkty z inicjatywy Incampagna, co bardzo polecam!

W poniższym przepisie występuje również kefir, co dyskwalifikuje go w przypadku ortodoksyjnego stosowania diety paleo, która zakłada bardzo minimalny udział nabiału, ale za to jest doskonały dla drugiej, trzeciej i czwartej fazy Atkinsa.

Węglowodany na porcję: ok. 9g netto

avo cold soup 05

Składniki (na 4 osoby):

3 dojrzałe, miękkie awokado
5 ogórków gruntowych
0,5l kefiru
pół łyżeczki papryki chilli w proszku
duża garść posiekanej świeżej kolendry
(lub mięty)
sok z połowy limonki
sól i pieprz do smaku
łyżka oliwy z oliwek
ewentualnie pokruszony ser feta

Przygotowanie:

Przygotuj blender – zrobi za Ciebie całą robotę! Do dzbanka blendera wrzuć obrane, pozbawione pestki, pokrojone awokado. Ogórki obierz i pozbaw nasion – pokrojone wrzuć do blendera. Dodał pozostałe składniki – poza kolendrą i serem feta. Całość dokładnie zmiksuj, aż powstanie jednorodny, bladozielony chłodnik.

Przelej zupę do miski, przykryj folią spożywczą tak, aby przylegała do powierzchni chłodnika – ochroni go to przed ciemnieniem. Wstaw na godzinę, dwie do lodówki.

Możesz podać zimny chłodnik posypany pokruszoną fetą i posiekaną kolendrą lub miętą.

avo cold soup 03 avo cold soup 04

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *